Wikipedia

Результаты поиска

пятница, 12 января 2018 г.

მათემატიკის სწავლების მიზნები და ამოცანები

                               
                                    საგნის სწავლების მიზნები და ამოცანები
                             ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მათემატიკის სწავლების
                                                               ძირითადი მიზნებია:
  • --მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის  განვითარება;
  • --დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების 
  • მოვლენებისა   და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება;
  • --მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური 
  • ენის ათვისება;
  • --მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი
  •  ნაწილის გაცნობიერება;
  • --სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული საქმიანობისათვის 
  • მომზადება;
  • --ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა
  •  და ამ ცოდნის   გამოყენების უნარის  განვითარება.

                    ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს

                                          მათემატიკის სასკოლო კურსი:

        მათემატიკის  ცოდნა ნიშნავს მათემატიკური ცნებებისა და პროცედურების
 ფლობას, მათი     გამოყენების უნარს რეალური პრობლემების გადაჭრისას;
 აგრეთვე   კომუნიკაციის იმ საშუალებების   ფლობას, რომლებიც საჭიროა
ინფორმაციის მისაღებად და გადასაცემად მათემატიკური ენისა და
საშუალებების გამოყენებით.

                    ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა ჩამოყალიბებასაც ემსახურება 
                                          თანამედროვე მათემატიკური განათლება:

                                             მსჯელობა-დასაბუთება

  • ---ვარაუდის გამოთქმა და კერძო შემთხვევებში მისი კვლევა;
  • ---საწყისი მონაცემების შერჩევა და ორგანიზება (მათ შორის აქსიომების ან/და უკვე ცნობილი ფაქტების);
  •  არსებითი თვისებებისა და მონაცემების გამოყოფა;
  • ---დამტკიცების, დასაბუთების ხერხის შერჩევა .
  • ---სხვადასხვა ტიპის გამონათქვამის ადეკვატური გამოყენება 
  • ---არჩეული სტრატეგიის ვარგისიანობისა და მისი გამოყენების საზღვრების განხილვა;
  • ---მსჯელობის ხაზის განვითარება, ალტერნატიული გზის მოძებნა, მიღებული გადაწყვეტილების
  •  სისწორისა და ეფექტიანობის დასაბუთება; განზოგადებით ან დედუქციით მიღებული დასკვნების 
  • ახსნა და დასაბუთება;
  • ---თეორემების, დებულებების დასკვნის  ანალიზი ერთი ან რამდენიმე პირობის, შეზღუდვის
  •  შესუტებით ან მოხსნით;
  • ---გამონაკლისი შემთხვევების აღნიშვნა და მათი განზოგადების არამართებულობის დასაბუთება 
  • კონტრმაგალითის მოძებნით.

                                                         კომუნიკაცია

  • ---ტერმინების, აღნიშვნებისა და სიმბოლოების კორექტულად  გამოყენება.
  • ---ინფორმაციის წარმოდგენის ხერხებისა და მეთოდების ფლობა, გამოყენება.სხვადასხვა გზით
  •  წარმოდგენილი ინფორმაციის ინტერპრეტაცია, მასზე მსჯელობა, ერთმანეთთან დაკავშირება;
  • სხვისი ნააზრევის გაგება და გაანალიზება;
  • ---ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემის შესაფერისი საშუალებების შერჩევა აუდიტორიისა და
  •  საკითხის გათვალისწინებით;
  • ---ინფორმაციის გადაცემისას საკითხის არსის წარმოჩენა.

                                                             მოდელირება

  • ---ფიგურების და ობიექტების ზომების, აგრეთვე მათ შორის მანძილების, მასის, ტემპერატურის და
  •  დროის გასაზომად გზებისა და მეთოდების პოვნა და გამოყენება. პროცესის ან რეალური 
  • ვითარების მოდელირებისათვის საჭირო მონაცემების შერჩევა და მოპოვება;
  • ---ჩვეულ გარემოში    (ყოველდღიურ ცხოვრებაში)   მათემატიკური ობიექტებისა და 
  • პროცესების შემჩნევა და მათი თვისებების  გამოყენება  მოდელის აგებისას, პრაქტიკული (ყოფითი) 
  • ამოცანების გადაჭრისას;
  • ---მოცემული მოდელის ელემენტების ინტერპრეტირება, იმ რეალობის კონტექსტში, რომელსაც 
  • იგი აღწერს და პირიქით – რეალური ვითარების დაკვირვების შედეგად მიღებული მონაცემების 
  • ინტერპრეტირება შესაბამისი მოდელის ენაზე;
  • ---მოცემული მოდელის გაანალიზება და  შეფასება , კერძოდ, მისი მოქმედების არეალისა და
  •  მოდელის ადეკვატურობის დადგენა; შესაძლო ალტერნატივების განხილვა და შედარება.

                                                        პრობლემების გადაჭრა

  • ---ამოცანის შინაარსის აღქმა, ამოცანის მონაცემებისა და საძიებელი სიდიდეების გააზრება-გამიჯვნა;
  • ---პრობლემის განსაზღვრა და მისი ჩამოყალიბება, მათ შორის არასტანდარტულ ვითარებაში 
  • (მაგალითად როდესაც პრობლემის გადასაჭრელად საჭირო მათემატიკური პროცედურა ცალსახად 
  • არაა განსაზღვრული);
  • ---კომპლექსური (რთული) პრობლემის საფეხურებად, მარტივ ამოცანებად დაყოფა და 
  • ეტაპობრივად გადაჭრა (ამოხსნა), მათ შორის სტანდარტული მიდგომებისა და პროცედურების
  •  გამოყენებით;
  • ---პრობლემის გადასაჭრელად საჭირო სტრატეგიებისა და რესურსების შერჩევა, 
  • მათი  გამოყენება და ეფექტიანობის   მონიტორინგი.
  • ---უკვე ცნობილი ფაქტებისა და სტრატეგიების შერჩევა და ერთმანეთთან დაკავშირება 
  • მაღალი სირთულის პრობლემების გადასაჭრელად;
  • ---მიღებული შედეგის კრიტიკული  შეფასება კონტექსტის გათვალისწინებით და ზღვრული
  •  შემთხვევების კვლევა;
  • ---პრობლემის გადაჭრისას ადეკვატური დამხმარე ტექნიკური საშუალებებისა და ტექნოლოგიების 
  • შერჩევა და მათი გამოყენება.

                                                                დამოკიდებულება

  • ---თანამშრომლობა ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას; კორექტულობა მასწავლებელთან და 
  • მეგობრებთან მიმართებაში;
  • ---სამუშაოს ორგანიზებისა და დაგეგმვის ხერხებისა და მეთოდების ფლობა;
  • ---მათემატიკის ადგილისა და მნიშვნელობის შეფასება სხვადასხვა დისციპლინებში, ბიზნესში, 
  • ხელოვნებაში და ადამიანის მოღვაწეობის სხვადასხვა სფეროებში;
  • ---ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენებისას ეთიკურ/სოციალური ხასიათის პრობლემების
  •  გაცნობიერება და ეთიკური ნორმების დაცვა.

      Комментариев нет:

      Отправить комментарий

                               geogebra-ში  გაკეთებული  ცილინდრი და  მისი